Singel

Några fördelar med att vara singel.

  • Man har friheten att flirta, dejta, hångla och ha sex med vem man vill.
  • Man får mer tid för sig själv.
  • Man har inga krav på att vara på ett visst sätt och behöver inte leva upp till förväntningar som kan finnas i en relation.
  • Det kan vara lättare att njuta av andras sällskap utan att känna skuldkänslor eller svartsjuka.
  • Det är lättare att göra vad man vill på sin lediga tid.
  • Det går inte att vara otrogen.
  • Man har mer tid för att träffa sina kompisar.
  • Man behöver inte känna sig tvungen att alltid se bra ut.
  • Man kanske sköter skolan bättre.
  • Det kan bli billigare eftersom man bara behöver lägga pengar på sig själv.



Att vara singel är i sig ingen orsak till ångest. Det som är oroande är antagandet att det enda att vara singel handlar om är att försöka att inte vara singel. Om man däremot försöker fortsätta att vara singel (och lyckas väldigt bra med det) vaknar en hel del skepsis och misstänksamhet till liv hos vissa delar av omgivningen. Jag menar, till och med de singellivsdyrkande bruttorna i Sex and the City blev ju tvåsamma till slut.

För att, på riktigt, få reda på vilken typ av singel jag är (och därmed hur mycket ångest jag borde ha) gjorde jag nyligen Expressens högst vetenskapliga test "Är du kräsen, flexibel – eller desperat?" och fick följande resultat:

Du är en hyfsat flexibel dejtare som å ena sidan håller dörren öppen, å andra sidan ser till att fråga gästerna i ditt liv om legg innan de får komma in. Du kanske oroar dig för att inte hitta någon att älska, men du inser innerst inne att den rätta finns därute.”

Det känns ju skönt att veta att någonstans där ute i universum svävar en neurotisk varelse omkring och letar efter mig. Det är bara att sätta sig ner och vänta, antar jag.
mee



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0